o nas

o nas

kreARTywni_ to  więcej niż tylko sztuki plastyczne. Niezwykle istotną rolą naszych zajęć  jest dążenie do samodzielnego, kreatywnego, nieszablonowego myślenia, gdzie rysunek czy malarstwo są wyrażeniem myśli i pomysłów, podobnie jak pismo, w którym nie podziwiamy zazwyczaj samych w sobie pięknie postawionych literek, a liczy się treść.

Tradycyjna szkoła uczy dziś przede wszystkim podążania jednym, założonym przez podstawę programową torem. Niewiele jest miejsca na rozwijanie zainteresowań, a przeładowany materiał skutecznie pozbawia uczniów sił. Odzwierciedleniem tego modelu edukacyjnego jest pełen szereg problemów z jakimi zmaga się dzisiaj młodzież- od trudności z jakąkolwiek pomysłowością, po tworzenie logicznych wypowiedzi, brak umiejętności obserwacji otoczenia  czy rozumienia zasad działania otaczającej przestrzeni.  Utrwalony brak pewności siebie,  problemy z wyrażaniem emocji i brak umiejętności radzenia sobie z problemami to już niestety codzienność.

Jako edukatorzy skupiamy się nie tylko na tym , co niezbędne jest w życiu artysty, ale przede wszystkim każdego dorosłego człowieka, a czego w dzisiejszej szkole dostać najczęściej nie można. W trakcie wszystkich naszych zajęć artystycznych prowadzimy ćwiczenia sensoryczne,  ćwiczenia redukujące napięcia , ćwiczenia z zakresu uważności.

Staramy się podchodzić do kursanta w sposób zindywidualizowany, by w jak najlepszy sposób przekazać wiedzę i umiejętności.  By każdego nauczyć odbierać świat wszystkimi zmysłami. By pokazać, że nie warto złościć się na popełnione błędy, a wykorzystać je w tworzeniu czegoś lepszego. Jako edukatorom zależy nam na tym, by każdy miesiąc spędzony w naszej pracowni był dla Państwa i Państwa dzieci wartościowy, nie tylko pod względem określonych celów w postaci zdanych egzaminów czy zdobycia umiejętności ładnego rysunku, ale przede wszystkim pozytywnego podejścia do życia i twórczego rozwiązywania problemów.

Pamiętajmy, że cały proces edukacyjny w szkole publicznej opiera się dziś na wbijaniu w klucz. Niestety po wejściu w dorosłe życie, po zdaniu matury, ukończeniu szkoły, nikt już klucza na życie nie daje, a brak pewności siebie i brak umiejętności twórczego podejścia do życia- utrwalane od lat-skutecznie dorosłe życie utrudniają. Według klucza nikt nie dostanie się również na Architekturę czy ASP, bo tam potrzebne są  innowacyjne, oryginalne pomysły.

Sztuki plastyczne już od lat, zepchnięte na tory umiejętności do niczego nikomu niepotrzebnych, uważane są hobby i często przymus w przypadku chęci kandydowania  na Uczelnie Architektoniczne czy Artystyczne. Wielu rodziców obawia się tej drogi, argumentując brak czasu (ważniejszy jest przecież angielski i matma…) a nawet kiepskie możliwości pracy (no bo kto to widział, żeby zarabiać na rysowaniu?).

Albert Einstein powiedział kiedyś, że wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy. Bo wiedza jest ograniczona, a wyobraźnia otacza świat. Jako architekt, jako designer, jako artystyka, edukatorka oraz jako mama nie tylko zawsze będę powtarzać te słowa, ale śmiało zaryzykuję stwierdzeniem, iż przedmioty szkolne jak język polski, angielski, historia, matematyka, fizyka, chemia, geografia itd.  mają szansę zostać zrozumiane tylko dzięki dobrze rozwiniętej wyobraźni i kreatywności.

Z Wielką Przyjemnością zapraszam Państwa do Naszego Świata.

założycielka kreARTywni_ Paulina Dera

kreartywni

Edukatorzy_

mgr inż. arch.

Paulina Dera

założycielka kreARTywni_, architektka, artystka, designerka, terapeutka ręki, naturoterapeutka, mama dzieci w edukacji domowej

Żyje w świecie, w którym problem, nie jest przeszkodą a – choć często trudnym- to ciekawym zadaniem do rozwiązania – i tego właśnie uczy przyszłych architektów, plastyków i hobbystów.

„Życia nie mierzy się ilością oddechów, a ilością chwil, które zapierają dech w piersiach”

 

Ukończyłam studia magisterskie na kierunku Architektura i Urbanistyka na Politechnice Śląskiej oraz liczne kursy z zakresu grafiki i designu. Projektowałam duże założenia architektoniczne, kolekcje mebli użytkowych a także identyfikacje wizualne, by w pewnym momencie zatrzymać się, dostrzec piękno natury i naturalnego podejścia do świata, w tym edukacji.

Zostałam zawodowym naturoterapeutą, ukończyłam kursy z zakresu pracy z dziećmi z różnymi zaburzeniami , bajkoterapię, psychorysunek, zostałam też certyfikowanym terapeutą ręki oraz terapeutą żywieniowym. I choć cały czas aktywnie projektuję, propaguję działania w zgodzie ze środowiskiem naturalnym .

Jako edukator, poprzez sztukę, skupiam się na kreatywnych , naturalnych dla dzieci i młodzieży działaniach pozwalających odnaleźć się w dzisiejszym szybkim i bezwzględnym świecie, w świecie w którym, na co dzień nie ma miejsca na rozwijanie zainteresowań, na swobodne myślenie i działania twórcze.

Wierzę, że sposób prowadzenia zajęć w pracowni kreARTywni_ daje światełko w tunelu na lepszy, bardziej kolorowy, kreatywny świat.

mgr sztuk pięknych

Sara Oślizło-Kowalicka

artysta plastyk, malarka

Sztuka to nic innego jak potrzeba opowiedzenia o tym, co dzieje się w umyśle twórcy, ale nie za pomocą słów, a rysunku czy barwnych plam, nakładanych na płaszczyznę płótna. Z Sarą możecie się spotkać na wtorkowym MALARSTWIE EKSPRESYJNYM oraz na czwartkowych ZAJĘCIACH HOBBYSTYCZNYCH i ARTYSTYCZNYCH.

„Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał.”

Ukończyłam Liceum Plastyczne w Bielsku- Białej na profilu Artystyczny Druk Sitowy, następnie obroniłam z wyróżnieniem magistra sztuk pięknych na
kierunku Edukacja Artystyczna w zakresie Sztuk Plastycznych na Uniwersytecie Śląskim. Jestem malarką zafascynowaną okresem tenebryzmu. W sztuce pociąga mnie ciągłe poszukiwanie nowej formy, wydobywanie materii i faktury farby, a także wnikliwa obserwacja przestrzeni.

W pracy z dziećmi najważniejszym dla mnie jest aby wspierać, rozwijać i inspirować kursantów w ich artystycznych działaniach. W otwarciu siebie na swój wewnętrzny świat, duchowe doświadczenia i niezwerbalizowane marzenia. W pokazaniu narzędzi do odzwierciedlenia swoich emocji, uczuć i pragnień.

 

Cytat: „”

Marcin Uliarczyk

malarz, plastyk, poszukiwacz formy

Nasz malarski czarodziej, który sprawia że kursanci tworzą prace często lepsze od oryginałów, a zwyczajne pejzaże czy martwe natury ukazane są w sposób nadzwyczajny, zapierający dech w piersiach.

Z Marcinem możecie się spotkać na zajęciach MALARSTWA WARSZTATOWEGO w poniedziałki.

Nie można bać się namalować złego obrazu. Jak malarz przez całe życie boi się namalować zły obraz, to nigdy nie namaluje tego najlepszego!”

 

Mam licencjat z filozofii oraz studia podyplomowe z edukacji artystycznej na Krakowskim ASP. Na codzień pracuje jako plastyk, malując i rzeźbiąc dla parków rozrywki w Europie i na świecie. Moją pasją jest malarstwo, w którym szukam współczesnego języka wyrażającego wiarę chrześcijańską w obrazie. Bardzo lubię pracę z młodzieżą, która daje mi sporo satysfakcji. Patrząc na ich rozwój cieszę się, że w jakimś stopniu mogę im w tym towarzyszyć. Odkąd jestem tatą, widzę jak duża rolę w wychowaniu odgrywa sztuka i kontakt z nią, co mocniej motywuje mnie do zaangażowania się w prace z naszymi kursantami i pogłębianiu ich wrażliwości i pasji.

Julia Materzok

Licencjat edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych, hipoterapeutka, terapeutka ręki, fototechnik

Mistrzyni uwalniania napięć w ciele na poziomie emocjonalnym oraz manualnym. Jako nauczyciel wspomagający podczas czwartkowych ZAJĘĆ HOBBYSTYCZNYCH pracuje z tym co najtrudniejsze- odnalezieniu w działaniach twórczych swoich emocji, pragnień, cierpliwość i wiary w siebie.

„Sposób, w jaki mówimy do naszych dzieci, staje się ich wewnętrznym głosem.”

Ukończyłam studia licencjackie na kierunku Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych, jestem też zawodowym Hipoterapeutą, Terapeutą Ręki oraz Fototechnikiem. Tworzenie zawsze było częścią mojego życia. Zawsze też chciałam też pomagać ludziom, w szczególności dzieciom, dlatego od kilku lat łączę w swojej praktyce  te niesamowite techniki, prowadząc zajęcia twórcze z elementami hipoterapii i terapii ręki, które uczą dzieci wrażliwości, empatii, szacunku do innych,  rozpoznawania swoich emocji i panowania nad nimi, a także pomagają uwolnić blokady zarówno na poziomie emocjonalnym jak i fizycznym. Pomagają mi w tym cudowne kucyki- Menuet i Puzon oraz niesamowita klacz Kantata. W niezależnej szkole rysunku kreARTywni_, wyjątkowo bez zwierząt, staram się dać dzieciakom to , co jest im najbardziej potrzebne- wewnętrzny spokój i pewność siebie, poczucie że każde z Nich jest kimś wyjątkowym.

mgr sztuki

Monika Bugla

konserwator zabytków, artysta plastyk

Zaklinaczka dzieci i młodzieży. Edukatorka naszych najmłodszych pociech oraz przyszłych artystów w zakresie rysunku, malarstwa i rzeźby. Monika jak nikt inny radzi sobie z pokonywaniem blokad twórczych i rozwijaniem wyobraźni w każdym tego słowa znaczeniu.

Monika prowadzi zajęcia AKADEMII MAŁEGO ARTYSTY.

„Wszystkie nasze marzenia mają szansę się spełnić, jeśli mamy odwagę je realizować.”

 

Ukończyłam Liceum Plastyczne w Bielsku- Białej na profilu Reklama wizualna i projektowanie graficzne, następnie obroniłam z wyróżnieniem licencjat na kierunku Techniki Malarskie i Projektowanie Witrażu na PWSZ w Raciborzu a studia magisterskie ukończyłam na ASP w Katowicach na kierunku Grafika- Projektowanie graficzne.

Na co dzień zajmuję się konserwacją i renowacją obiektów zabytkowych i z ogromną przyjemnością przeplatam kunszt pracy twórczej z edukowaniem najmłodszych.  Uwielbiam spontaniczność i szczerość naszych dzieciaków, którą staram się pielęgnować podczas zajęć Akademii Małego Artysty.

Prowadzę również zajęcia dla przyszłych artystów z zakresu portretu, studium postaci i rysunku koncepcyjnego.

Bartosz Gudalewski

student architektury

Przez dzieci uwielbiany za niesamowite zdolności przekazu. Przez młodzież za cierpliwość i spokój w rozrysowywaniu trudnych tematów. Przez nauczycieli za kreatywność i wiedzę. W każdą sobotę roznieca marzenia u przyszłych architektów, artystów i hobbystów.

„Cel to nic innego, jak marzenie z terminem realizacji.

Jestem studentem na wydziale Budownictwa i Architektury Politechniki Opolskiej. Moje dni wypełnione są pracą nad projektami architektonicznymi oraz eksplorowaniem różnych form artystycznych. Od wielu lat rysuję, maluję i działam kreatywnie starając się dzięki temu wyrazić siebie. Fascynuje mnie gra świateł i kształtów, zarówno na papierze, jak i w przestrzeni. Poza tym, uwielbiam filmowanie – tworzę głównie teledyski i reklamy, które pozwalają mi łączyć estetykę wizualną z narracją. Bardzo lubię prace z młodzieżą i dziećmi, z którymi, szybko nawiązuję dobry kontakt.

mgr inż. geolog

Sylwia Mandziuk

artystka, absolwentka Uniwersytetu Ludowego Rzemiosła Artystycznego, czeladnik tkactwa

Wszystko jest zaprojektowane, jednak niewiele rzeczy jest zaprojektowanych dobrze. A wiele rzeczy trudnych do zaprojektowania jest zwykle łatwych do wykonania. Na środowych zajęciach  DESIGN- PROJEKTOWANIE I PROTOTYPOWANIE przekazuje mądrości pokoleń. Poprzez rozwój manualny uczy dobrego designu.

„Wykrzesaj z siebie to kim jesteś.”

Wyruszyłam w drogę z chęcią nauki wyplatania koszy z wikliny a skończyło się na tkaniu, rzeźbie, hafcie i farbach. Odkąd pamiętam interesowała mnie natura – Matka Ziemia. Wszystko co mamy z niej pochodzi – drewno, papier, sznurki, wełna, kamienie, glina…  Ona nas inspiruje, poddaje pomysły, kolory, materiały i rozwiązania, uczy tego co jest nam niezbędne. Moje zajęcia to zaproszenie by do tego wrócić. Do odzyskania siebie – swojej indywidualności i wyjątkowości. Do pokochania tego kim naprawdę jesteśmy.