OFERTA ZAJĘCIOWA DLA PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ, DOMÓW KULTURY I INNYCH INSTYTUCJI

Proponujemy Państwu bogatą ofertę zajęciową do przeprowadzenia w formie jednorazowych warsztatów lub cyklu warsztatów. Warsztaty prowadzimy m.in. w przedszkolach, szkołach lub domach kultury oraz na imprezach prywatnych.

Warsztaty prowadzone są wg autorskich programów, zwracających szczególną uwagę na wykorzystanie zmysłów, rolę emocji oraz sprawności motorycznej.

Czas trwania pojedynczego warsztatu – 3 godziny zegarowe, cykl warsztatów przewidziany jest na 4 spotkania. Istnieje jednak możliwość przeprowadzenia krótszych warsztatów poświęconych konkretnym zmysłom, technikom wyrazu, tematom. Ceny warsztatów uzależnione są od konkretnego tematu.

W celu zamówienia usługi oraz ustalenia cen zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod nr 515 512 566.

Poniżej prezentujemy przykładowe realizowane przez nas tematy przeznaczone dla szkół ponadpodstawowych, podstawowych oraz przedszkoli . Z przyjemnością stworzymy dla Państwa scenariusz wg indywidualnych wytycznych.

Czy na świat patrzymy tylko oczami? Zmysły i ich rola w obserwacji i wyrazie

Warsztat poświęcony zmysłom. Patrzę, ale czy widzę? W ciągu 3 godzin zajęciowych „patrzymy” na świat poprzez dotyk, węch czy słuch. Spróbujemy opisać, narysować oraz ulepić efekty zmysłowych obserwacji. Porozmawiamy o tym, że choć patrzymy- to wzrokiem odbieramy przestrzeń dużo mniej intensywnie niż pozostałymi zmysłami. Podczas ćwiczeń dzieci i młodzież z zaskoczeniem odkrywają, że stalowa noga od stołu jest zimna i gładka, a drewniane krzesło cieplejsze i bardziej szorstkie w dotyku. Dopiero po serii takich ćwiczeń, po zrozumieniu właściwości pewnych materiałów, okazuje się że zadania trudne do odwzorowania, narysowania czy opisania, okazują się proste i dużo ciekawiej przedstawione.

Emocje w sztuce. Kolor, rytm, dźwięk i środki wyrazu.

Złość, smutek, radość… Jakie są ich kolory? A jakie są ich dźwięki? Jaki jest ich rytm? Warsztat skupiający się na roli emocji oraz metodach ich wyrażania poprzez sztukę. W przypadku cyklu warsztatów, pierwszy- wprowadzający obejmuje wszystkie z nich, a każdy następny skupia się już na konkretnych emocjach w sztuce.

Sztuka pyszna i zdrowa. Artystyczna czekolada i inne pyszności.

Czy jedzenie może stać się artystycznym arcydziełem? A na dodatek, czy może być zdrowe? Cykl warsztatów artystyczno- żywieniowych lub pojedynczy warsztat tworzenia terapeutycznej czekolady.

O tym, jak ze znanych przypraw, warzyw i roślin można pozyskać ciekawe i zdrowe barwniki oraz jak wykorzystać je w tworzeniu zdrowych przysmaków. Porozmawiamy o tym, jak bardzo szkodliwe dodatki znajdują się w popularnych słodyczach oraz sami, łatwo szybko i przyjemnie, stworzymy artystyczne, zdrowe pyszności. Poznamy różne technologie łączenia kolorów oraz właściwości zdrowotne używanych dodatków.

Warsztat możliwy do przeprowadzenia w szkołach podstawowych oraz ponadpodstawowych. W klasach 1-3 skupiamy się przede wszystkim na zmysłach smakowych i łączeniu kolorów, natomiast w klasach starszych wykorzystuje dodatkowo wiedzę z zakresu matematyki (proporcje), chemii (łączenie cieczy, emulgatory, trucizny wykorzystywane w żywności) oraz biologii (układ pokarmowy człowieka, układ odpornościowy)

Podejmowana tematyka to m.in

SZTUKA__

W trakcie warsztatów eksperymentujemy z różnymi technikami wyrazu artystycznego: rysunkiem ołówkiem, kredkami, pastelami, węglem, pisakiem, markerami, akwarelą, technikami malarskimi, malarstwem intuicyjnym oraz technikami łączenia materiałów i stylów rysunkowych.

KREATYWNE MYŚLENIE_

Zwracamy szczególną uwagę na dążenie do samodzielnego, kreatywnego, nieszablonowego myślenia, gdzie rysunek czy malarstwo są wyrażeniem uczuć, myśli i pomysłów, a nie tworzeniem ładnych obrazków zgodnych z oczekiwaniami innych.

tylko u nas!
TERAPIA RĘKI_

Coraz więcej dzieci ma istotny, diagnozowalny problem z motoryką małą, co najbardziej widoczne jest w nieprawidłowym chwycie pisarskim, jednak ograniczona sprawność palców i dłoni, wieloletnie napięcia i przykurcze, przekładają się bezpośrednio na problemy z użyciem nożyczek, noża, śrubokręta, problemy z szyciem i wieloma innymi czynnościami, które dorosłemu człowiekowi w życiu mogą okazać się niezbędne. Podczas zajęć informujemy rodziców o zauważonym problemie i – za zgodą – prowadzimy elementy terapii ręki w trakcie zajęć bez dodatkowych opłat.

W trakcie warsztatów opiniujemy prawidłowość lub nieprawidłowość chwytu pisarskiego.

tylko u nas!
ĆWICZENIA SENSORYCZNE_

Pracujemy ze zmysłami, „patrząc” na świat również poprzez dotyk, węch czy słuch. Efektem, szczególnie obserwacji dotykowych, są dużo lepiej odwzorowane przedmioty, niż te, na które kursanci patrzyli. Jest to niezbity dowód na to, że choć patrzymy- to wzrokiem odbieramy przestrzeń dużo mniej intensywnie niż pozostałymi zmysłami. Podczas ćwiczeń młodzież z zaskoczeniem odkrywa, że stalowa noga od stołu jest zimna i gładka, a drewniane krzesło cieplejsze, bardziej szorstkie o w dotyku. Dopiero po serii takich ćwiczeń, po zrozumieniu właściwości pewnych materiałów, okazuje się że zadania, których kursanci nie byli w stanie narysować wcześniej, rysują się same.

tylko u nas!
PRACA Z EMOCJAMI_

Poprzez sztukę pokonujemy życiowe lęki- przed popełnianiem błędów, porażką czy wstydem. Uczymy się odnajdywania i wyrażania własnych emocji ora wydobywania z błędów i porażek- pozytywów, mocnych stron, nie tylko w trakcie tworzenia sztuki, ale również w całym przyszłym życiu.