Czy na świat patrzymy tylko oczami? Zmysły i ich rola w obserwacji i wyrazie
Warsztat poświęcony zmysłom. Patrzę, ale czy widzę? W ciągu 3 godzin zajęciowych „patrzymy” na świat poprzez dotyk, węch czy słuch. Spróbujemy opisać, narysować oraz ulepić efekty zmysłowych obserwacji. Porozmawiamy o tym, że choć patrzymy- to wzrokiem odbieramy przestrzeń dużo mniej intensywnie niż pozostałymi zmysłami. Podczas ćwiczeń dzieci i młodzież z zaskoczeniem odkrywają, że stalowa noga od stołu jest zimna i gładka, a drewniane krzesło cieplejsze i bardziej szorstkie w dotyku. Dopiero po serii takich ćwiczeń, po zrozumieniu właściwości pewnych materiałów, okazuje się że zadania trudne do odwzorowania, narysowania czy opisania, okazują się proste i dużo ciekawiej przedstawione.
Emocje w sztuce. Kolor, rytm, dźwięk i środki wyrazu.
Złość, smutek, radość… Jakie są ich kolory? A jakie są ich dźwięki? Jaki jest ich rytm? Warsztat skupiający się na roli emocji oraz metodach ich wyrażania poprzez sztukę. W przypadku cyklu warsztatów, pierwszy- wprowadzający obejmuje wszystkie z nich, a każdy następny skupia się już na konkretnych emocjach w sztuce.
Sztuka pyszna i zdrowa. Artystyczna czekolada i inne pyszności.
Czy jedzenie może stać się artystycznym arcydziełem? A na dodatek, czy może być zdrowe? Cykl warsztatów artystyczno- żywieniowych lub pojedynczy warsztat tworzenia terapeutycznej czekolady.
O tym, jak ze znanych przypraw, warzyw i roślin można pozyskać ciekawe i zdrowe barwniki oraz jak wykorzystać je w tworzeniu zdrowych przysmaków. Porozmawiamy o tym, jak bardzo szkodliwe dodatki znajdują się w popularnych słodyczach oraz sami, łatwo szybko i przyjemnie, stworzymy artystyczne, zdrowe pyszności. Poznamy różne technologie łączenia kolorów oraz właściwości zdrowotne używanych dodatków.
Warsztat możliwy do przeprowadzenia w szkołach podstawowych oraz ponadpodstawowych. W klasach 1-3 skupiamy się przede wszystkim na zmysłach smakowych i łączeniu kolorów, natomiast w klasach starszych wykorzystuje dodatkowo wiedzę z zakresu matematyki (proporcje), chemii (łączenie cieczy, emulgatory, trucizny wykorzystywane w żywności) oraz biologii (układ pokarmowy człowieka, układ odpornościowy)