o nas

o nas

kreARTywni_ to  więcej niż tylko sztuki plastyczne. Niezwykle istotną rolą naszych zajęć  jest dążenie do samodzielnego, kreatywnego, nieszablonowego myślenia, gdzie rysunek czy malarstwo są wyrażeniem myśli i pomysłów, podobnie jak pismo, w którym nie podziwiamy zazwyczaj samych w sobie pięknie postawionych literek, a liczy się treść.

Tradycyjna szkoła uczy dziś przede wszystkim podążania jednym, założonym przez podstawę programową torem. Niewiele jest miejsca na rozwijanie zainteresowań, a przeładowany materiał skutecznie pozbawia uczniów sił. Odzwierciedleniem tego modelu edukacyjnego jest pełen szereg problemów z jakimi zmaga się dzisiaj młodzież- od trudności z jakąkolwiek pomysłowością, po tworzenie logicznych wypowiedzi, brak umiejętności obserwacji otoczenia  czy rozumienia zasad działania otaczającej przestrzeni.  Utrwalony brak pewności siebie,  problemy z wyrażaniem emocji i brak umiejętności radzenia sobie z problemami to już niestety codzienność.

Jako edukatorzy skupiamy się nie tylko na tym , co niezbędne jest w życiu artysty, ale przede wszystkim każdego dorosłego człowieka, a czego w dzisiejszej szkole dostać najczęściej nie można. W trakcie wszystkich naszych zajęć artystycznych prowadzimy ćwiczenia sensoryczne,  ćwiczenia redukujące napięcia , ćwiczenia z zakresu uważności.

Staramy się podchodzić do kursanta w sposób zindywidualizowany, by w jak najlepszy sposób przekazać wiedzę i umiejętności.  By każdego nauczyć odbierać świat wszystkimi zmysłami. By pokazać, że nie warto złościć się na popełnione błędy, a wykorzystać je w tworzeniu czegoś lepszego. Jako edukatorom zależy nam na tym, by każdy miesiąc spędzony w naszej pracowni był dla Państwa i Państwa dzieci wartościowy, nie tylko pod względem określonych celów w postaci zdanych egzaminów czy zdobycia umiejętności ładnego rysunku, ale przede wszystkim pozytywnego podejścia do życia i twórczego rozwiązywania problemów.

Pamiętajmy, że cały proces edukacyjny w szkole publicznej opiera się dziś na wbijaniu w klucz. Niestety po wejściu w dorosłe życie, po zdaniu matury, ukończeniu szkoły, nikt już klucza na życie nie daje, a brak pewności siebie i brak umiejętności twórczego podejścia do życia- utrwalane od lat-skutecznie dorosłe życie utrudniają. Według klucza nikt nie dostanie się również na Architekturę czy ASP, bo tam potrzebne są  innowacyjne, oryginalne pomysły.

Sztuki plastyczne już od lat, zepchnięte na tory umiejętności do niczego nikomu niepotrzebnych, uważane są hobby i często przymus w przypadku chęci kandydowania  na Uczelnie Architektoniczne czy Artystyczne. Wielu rodziców obawia się tej drogi, argumentując brak czasu (ważniejszy jest przecież angielski i matma…) a nawet kiepskie możliwości pracy (no bo kto to widział, żeby zarabiać na rysowaniu?).

Albert Einstein powiedział kiedyś, że wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy. Bo wiedza jest ograniczona, a wyobraźnia otacza świat. Jako architekt, jako designer, jako artystyka, edukatorka oraz jako mama nie tylko zawsze będę powtarzać te słowa, ale śmiało zaryzykuję stwierdzeniem, iż przedmioty szkolne jak język polski, angielski, historia, matematyka, fizyka, chemia, geografia itd.  mają szansę zostać zrozumiane tylko dzięki dobrze rozwiniętej wyobraźni i kreatywności.

Z Wielką Przyjemnością zapraszam Państwa do Naszego Świata.

założycielka kreARTywni_ Paulina Dera

kreartywni

Edukatorzy_

mgr inż. arch.

Paulina Dera

założycielka kreARTywni_, architektka, artystka, designerka, terapeutka ręki, naturoterapeutka, mama dzieci w edukacji domowej

Żyje w świecie, w którym problem, nie jest przeszkodą a – choć często trudnym- to ciekawym zadaniem do rozwiązania – i tego właśnie uczy przyszłych architektów, plastyków i hobbystów.

Przyszłych architektów  prowadzi przez świat konstrukcji i projektowania.

„Życia nie mierzy się ilością oddechów, a ilością chwil, które zapierają dech w piersiach”

 

Ukończyłam studia magisterskie na kierunku Architektura i Urbanistyka na Politechnice Śląskiej oraz liczne kursy z zakresu grafiki i designu. Projektowałam duże założenia architektoniczne, kolekcje mebli użytkowych a także identyfikacje wizualne, by w pewnym momencie zatrzymać się, dostrzec piękno natury i naturalnego podejścia do świata, w tym edukacji.

Zostałam zawodowym naturoterapeutą, ukończyłam kursy z zakresu pracy z dziećmi z różnymi zaburzeniami , bajkoterapię, psychorysunek, zostałam też certyfikowanym terapeutą ręki oraz terapeutą żywieniowym. I choć cały czas aktywnie projektuję, propaguję działania w zgodzie ze środowiskiem naturalnym .

Jako edukator, poprzez sztukę, skupiam się na kreatywnych , naturalnych dla dzieci i młodzieży działaniach pozwalających odnaleźć się w dzisiejszym szybkim i bezwzględnym świecie, w świecie w którym, na co dzień nie ma miejsca na rozwijanie zainteresowań, na swobodne myślenie i działania twórcze.

Wierzę, że sposób prowadzenia zajęć w pracowni kreARTywni_ daje światełko w tunelu na lepszy, bardziej kolorowy, kreatywny świat.

mgr sztuk pięknych

Dominika Depa

artysta plastyk, grafik

Twórczość i nauczanie to dla niej przestrzeń spokoju i cierpliwego towarzyszenia młodym artystom w rozwoju. Z pasją uczy zarówno przyszłych architektów i zawodowych twórców, jak i tych, którzy traktują sztukę jako swoje hobby. Każde zajęcia prowadzi w atmosferze uważności – daje czas, by uczestnicy mogli odkrywać własne pomysły, a jednocześnie delikatnie kieruje ich ku rozwijaniu wyobraźni, wrażliwości i warsztatu. Dzięki temu młodzi ludzie uczą się nie tylko rysunku, ale także cierpliwości, konsekwencji i odwagi do realizowania własnych projektów.

Dominika prowadzi kursy przygotowujące do egzaminów na architekturę, ASP i do liceów plastycznych, kursy hobbystyczne oraz Projektowanie Aplikacji

„Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał.”

Jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach filii w Cieszynie, na kierunku Grafika. Moją specjalizacją jest Grafika Artystyczna.

Na co dzień zajmuję się grafiką warsztatową w szczególności litografią. Należę do koła litografów KURANT na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji w Cieszynie.
Uwielbiam tradycyjne sposoby druku z wykorzystaniem starych, często już zapominanych technik. Grafika warsztatowa uczy przede wszystkim pokory, cierpliwości i pracy z materiałem, od przygotowania matrycy, aż po wybór odpowiedniego papieru. Wiąże się to z cieżką pracą, jednak w zamian otrzymujemy oryginalne i niepowtarzalne prace, o które bardzo
trudno w dzisiejszym świecie. Każda z takich prac zawiera w sobie cząstkę i duszę artysty.

W pracy z dziećmi najbardziej cenię ich niezwykłą otwartość i naturalną ciekawość świata. Każde spotkanie to dla mnie okazja, by wspólnie odkrywać, szlifować i rozwijać ich potencjał. Wierzę, że poprzez sztukę można nie tylko wyzwalać kreatywność, ale także budować kompetencje, które staną się fundamentem na całe przyszłe życie – od odwagi wyrażania siebie, po wrażliwość i umiejętność współpracy.

Moim celem jest, by każdy kursant, którego mam przyjemność prowadzić, mógł odnaleźć w twórczości swoją radość i przestrzeń do rozwoju, a przy tym budować pewność siebie i poczucie sprawczości.

 

Marcin Uliarczyk

malarz, plastyk, poszukiwacz formy

Nasz malarski czarodziej, który sprawia że kursanci tworzą prace często lepsze od oryginałów, a zwyczajne pejzaże czy martwe natury ukazane są w sposób nadzwyczajny, zapierający dech w piersiach.

Z Marcinem możecie się spotkać na zajęciach MALARSTWA WARSZTATOWEGO w poniedziałki.

Nie można bać się namalować złego obrazu. Jak malarz przez całe życie boi się namalować zły obraz, to nigdy nie namaluje tego najlepszego!”

 

Mam licencjat z filozofii oraz studia podyplomowe z edukacji artystycznej na Krakowskim ASP. Na codzień pracuje jako plastyk, malując i rzeźbiąc dla parków rozrywki w Europie i na świecie. Moją pasją jest malarstwo, w którym szukam współczesnego języka wyrażającego wiarę chrześcijańską w obrazie. Bardzo lubię pracę z młodzieżą, która daje mi sporo satysfakcji. Patrząc na ich rozwój cieszę się, że w jakimś stopniu mogę im w tym towarzyszyć. Odkąd jestem tatą, widzę jak duża rolę w wychowaniu odgrywa sztuka i kontakt z nią, co mocniej motywuje mnie do zaangażowania się w prace z naszymi kursantami i pogłębianiu ich wrażliwości i pasji.

Julia Materzok

Licencjat edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych, hipoterapeutka, terapeutka ręki, fototechnik

Mistrzyni uwalniania napięć w ciele na poziomie emocjonalnym oraz manualnym. Jako nauczyciel wspomagający podczas czwartkowych ZAJĘĆ HOBBYSTYCZNYCH pracuje z tym co najtrudniejsze- odnalezieniu w działaniach twórczych swoich emocji, pragnień, cierpliwość i wiary w siebie.

Julka prowadzi zajęcia w Akademii Małego Artysty.

„Sposób, w jaki mówimy do naszych dzieci, staje się ich wewnętrznym głosem.”

Ukończyłam studia licencjackie na kierunku Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych, jestem też zawodowym Hipoterapeutą, Terapeutą Ręki oraz Fototechnikiem. Tworzenie zawsze było częścią mojego życia. Zawsze też chciałam też pomagać ludziom, w szczególności dzieciom, dlatego od kilku lat łączę w swojej praktyce  te niesamowite techniki, prowadząc zajęcia twórcze z elementami hipoterapii i terapii ręki, które uczą dzieci wrażliwości, empatii, szacunku do innych,  rozpoznawania swoich emocji i panowania nad nimi, a także pomagają uwolnić blokady zarówno na poziomie emocjonalnym jak i fizycznym. Pomagają mi w tym cudowne kucyki- Menuet i Puzon oraz niesamowita klacz Kantata. W niezależnej szkole rysunku kreARTywni_, wyjątkowo bez zwierząt, staram się dać dzieciakom to , co jest im najbardziej potrzebne- wewnętrzny spokój i pewność siebie, poczucie że każde z Nich jest kimś wyjątkowym.

 

 

Artysta plastyk

Magdalena "Maksiu" Bularz

ilustrator, technik grafik, specjalista do spraw marketingu

Jej pasją jest praca z najmłodszymi hobbystami – zaraża dzieci radością tworzenia i pokazuje, że wyobraźnia nie ma granic. Na zajęciach staje się częścią świata, w którym wspólnie z dziećmi ożywia bohaterów z ich marzeń. Często sama zamienia się w postać rodem z Anime czy Mangi, by pokazać, że twórczość można przeżywać naprawdę, a nie tylko na kartce. Dzięki temu każde spotkanie staje się przygodą, w której dzieci uczą się nie tylko rysować, ale także odważnie wyrażać siebie.

Magda prowadzi kursy hobbystyczne, Akademię Małego Artysty oraz Projektowanie Postaci i Gier Planszowych.

„Każdy z nas ma sny i marzenia, czasami trzeba nas tylko zachęcić do przelania ich na papier.”

 

W głowie każdego z nas istnieje mały świat marzeń, istot i niesamowitych historii. Swoją sztuką opowiadam o swoich pomysłach, chcę pokazać innym jak uwolnić kreatywność i dać ich własnym małym światom ujrzeć światło dzienne.
Ukończyłam Liceum Sztuk Plastycznych w Raciborzu ze specjalizacją w technikach graficznych, a także kursy concept-art, marketing i obróbka grafiki rastrowej. Od 2020 roku jestem artystą freelancerem, głównie zajmuję się wykonywaniem grafik, ilustracji komiksowych, książkowych w technice digital art na zamówienia klientów z całego świata, a także prywatnie tworzę ilustracje i koncepty postaci do swoich projektów.
Hobbystycznie uwielbiam bawić się różnymi technikami artystycznymi, od malarstwa akwarelowego, przez rysunek tuszem, prowadzę szkicowniki podróżne, szkicując miejsca które odwiedzam, ludzi których poznaję. Uwielbiam szeroko pojętą fantastykę, science-fiction i w takich klimatach tworzę własne historie.

Rysunek i projektowanie postaci to moja pasja, którą z radością dzielę się z dziećmi. Uczę od podstaw przez zabawę, odkrywanie siebie i różnorodne ćwiczenia, które pobudzają kreatywność oraz twórcze myślenie. Ogromną satysfakcję daje mi wspieranie młodszych w realizacji ich pomysłów – tak, jak kiedyś mnie wspierali moi przyjaciele i ulubieni nauczyciele plastyki.

Na zajęciach staram się nie tylko przekazywać teorię, ale także ożywiać świat wyobraźni – dlatego sama często staję się postacią, jaką można spotkać w mandze czy anime. Dzięki temu dzieci mogą poczuć, że projektowanie postaci i gier to nie tylko ćwiczenia na kartce, ale prawdziwa przygoda, którą można przeżywać tu i teraz.

Bartosz Gudalewski

student architektury

Przez dzieci uwielbiany za niesamowite zdolności przekazu. Przez młodzież za cierpliwość i spokój w rozrysowywaniu trudnych tematów. Przez nauczycieli za kreatywność i wiedzę. W każdą sobotę roznieca marzenia u przyszłych architektów, artystów i hobbystów.

Bartosz wspiera przyszłych architektów w rysunku konstrukcyjnym.

„Cel to nic innego, jak marzenie z terminem realizacji.

Jestem studentem na wydziale Budownictwa i Architektury Politechniki Opolskiej. Moje dni wypełnione są pracą nad projektami architektonicznymi oraz eksplorowaniem różnych form artystycznych. Od wielu lat rysuję, maluję i działam kreatywnie starając się dzięki temu wyrazić siebie. Fascynuje mnie gra świateł i kształtów, zarówno na papierze, jak i w przestrzeni. Poza tym, uwielbiam filmowanie – tworzę głównie teledyski i reklamy, które pozwalają mi łączyć estetykę wizualną z narracją. Bardzo lubię prace z młodzieżą i dziećmi, z którymi, szybko nawiązuję dobry kontakt.