3D – tworzenie wizualizacji komputerowych

Zajęcia z podstaw projektowania 3d przy pomocy oprogramowania SketchUp . Jest to profesjonalne a jednocześnie bardzo proste w obsłudze oprogramowanie, służące do modelowania trójwymiarowych obiektów. Bardzo dobrze sprawdza się również podczas projektowania i aranżacji dowolnego typu wnętrz czy ogrodów, oferując bogatą gamę gotowych komponentów.

Podstawowy program zajęć przewidziany na 3 miesiące. Po zrealizowaniu podstaw kurs trwa nadal, a kursanci doskonalą swoje umiejętności zgodnie z zainteresowaniami (architektura, design, grafika).

Zajęcia prowadzone są małych grupach.

Rysunek wektorowy

Poruszać będziemy się w w programach Corel Draw/ AutoCad. Poznamy możliwości tych programów i podstawowe narzędzia do rysowania jak na przykład: warstwy, wiązania parametryczne, grupy , bloki i inne. Rysunek wektorowy pozwoli nam rozpocząć gruntowną metodyczną pracę w środowisku 3D.

Modelowanie 3D

Nauczymy się modelować w prostym a ciekawym programie SketchUp. Nauczymy się wykorzystywać podstawowe narzędzia modelujące i modyfikujące a przede wszystkim pracować metodycznie, na podstawie rysunków technicznych. Nauczymy się tworzyć sceny i przygotowywać je do dalszej postprodukcji programie Photoshop.

Postprodukcja

Poznamy możliwości obróbki zdjęć w programie Adobe Photoshop. Postprodukcja – końcowa obróbka graficzna modelu stworzonego w programie SketchUp pozwoli nam uzyskać realistyczne sceny modelowanego przedmiotu lub scen architektonicznych.

Szczegółowy program zajęć

  1. Podstawy pracy w programie Autocad (lub Corel Draw). Rysunek techniczny i import do programu Sketchup.
  2. Podstawy pracy w programie SketchUp, poruszanie się w programie, podstawowe narzędzia, tworzenie podstawowych kształtów
  3. Modelowanie w programie SketchUp. Pojęcie grup i komponentów, edycja obiektów. Wycinanie i scalanie brył.
  4. Tekstury. Wykorzystanie tekstur istniejących w programie. Tworzenie i edycja własnych tekstur w programie sketchup i Vray
  5. Modelowanie w programie SketchUp. Tworzenie skomplikowanych kształtów. Dom jednorodzinny. Od bryły do detalu.
  6. Modelowanie w programie SketchUp. Detal
  7. Ustawienia kamery w programie SketchUp- tworzenie, ustawienia i aktualizacja scen.
  8. Eksport scen do programu Photoshop i postprodukcja.
  9. Efekty specjalne i proste triki graficzne.