RYSUNEK__
Na zajęciach eksperymentujemy z różnymi technikami rysunkowymi: rysunkiem ołówkiem, kredkami, pastelami, węglem, pisakiem, markerami, akwarelą, technikami malarskimi oraz technikami łączenia materiałów i stylów rysunkowych. Program zajęć indywidualizujemy, dlatego kursanci mają możliwość wyboru proponowanej tematyki zajęć z zakresu: zasad kompozycji, technik ilustracyjnych, rysunku zieleni, rysunku samochodów i innych pojazdów, studium postaci, rysunku zwierząt i stworków, wykorzystania zasad perspektywy, a także konstrukcji geometrycznych.
KREATYWNE MYŚLENIE_
Stawiamy w nauczaniu na dążenie do samodzielnego, kreatywnego, nieszablonowego myślenia, gdzie rysunek czy malarstwo są wyrażeniem uczuć, myśli i pomysłów, a nie tworzeniem ładnych obrazków zgodnych z oczekiwaniami innych.
TERAPIA RĘKI_
W przedszkolach i szkołach coraz rzadziej zwraca się uwagę na prawidłowy chwyt pisarski. I coraz więcej dzieci ma istotny, diagnozowalny problem z motoryką małą, co najbardziej widoczne jest w nieprawidłowym chwycie pisarskim, jednak ograniczona sprawność palców i dłoni, wieloletnie napięcia i przykurcze, przekładają się bezpośrednio na problemy z użyciem nożyczek, noża, śrubokręta, problemy z szyciem i wieloma innymi czynnościami, które dorosłemu człowiekowi w życiu mogą okazać się niezbędne. Podczas zajęć informujemy rodziców o zauważonym problemie i – za zgodą – prowadzimy elementy terapii ręki w trakcie zajęć bez dodatkowych opłat.
ĆWICZENIA SENSORYCZNE_
Pracujemy ze zmysłami, „patrząc” na świat również poprzez dotyk, węch czy słuch. Efektem, szczególnie obserwacji dotykowych, są dużo lepiej odwzorowane przedmioty, niż te, na które kursanci patrzyli. Jest to niezbity dowód na to, że choć patrzymy- to wzrokiem odbieramy przestrzeń dużo mniej intensywnie niż pozostałymi zmysłami. Podczas ćwiczeń młodzież z zaskoczeniem odkrywa, że stalowa noga od stołu jest zimna i gładka, a drewniane krzesło cieplejsze, bardziej szorstkie o w dotyku. Dopiero po serii takich ćwiczeń, po zrozumieniu właściwości pewnych materiałów, okazuje się że zadania, których kursanci nie byli w stanie narysować wcześniej, rysują się same.
PRACA Z EMOCJAMI_
Poprzez sztukę pokonujemy życiowe lęki- przed popełnianiem błędów, porażką czy wstydem. Uczymy się odnajdywania i wyrażania własnych emocji ora wydobywania z błędów i porażek- pozytywów, mocnych stron, nie tylko w trakcie tworzenia sztuki, ale również w całym przyszłym życiu.