RYSUNEK__
Na zajęciach eksperymentujemy z różnymi technikami rysunkowymi: rysunkiem ołówkiem, kredkami, pastelami, węglem, pisakiem, markerami, akwarelą, technikami malarskimi oraz technikami łączenia materiałów i stylów rysunkowych. Program zajęć indywidualizujemy, dlatego kursanci mają możliwość wyboru proponowanej tematyki zajęć z zakresu: zasad kompozycji, technik ilustracyjnych, rysunku zieleni, rysunku samochodów i innych pojazdów, studium postaci, rysunku zwierząt i stworków, wykorzystania zasad perspektywy , konstrukcji geometrycznych, a także rysunku architektury historycznej i współczesnej.
KREATYWNE MYŚLENIE_
W dzisiejszym świecie młodzież szkolna musi „wbijać się w klucz”, podążać za jednym, założonym przez szkolną podstawę programową torem. Niewiele jest miejsca na rozwijanie zainteresowań, a przeładowany materiał skutecznie pozbawia uczniów sił. Odzwierciedleniem takiego modelu edukacyjnego jest pełen szereg problemów z jakimi zmaga się dzisiaj młodzież- problemy z tworzeniem logicznych zdań, ze skojarzeniami, z obserwacją otoczenia czy rozumieniem zasad działania otaczającej przestrzeni i wiele innych. Dlatego my stawiamy w nauczaniu na dążenie do samodzielnego, kreatywnego, nieszablonowego myślenia, gdzie rysunek czy malarstwo są wyrażeniem uczuć, myśli i pomysłów, a nie tworzeniem ładnych obrazków zgodnych z oczekiwaniami innych.
TERAPIA RĘKI_
Większość kursantów ma istotny, diagnozowalny, problem z motoryką małą, co najbardziej widoczne jest w nieprawidłowym chwycie pisarskim, jednak ograniczona sprawność palców i dłoni, wieloletnie napięcia i przykurcze, przekładają się bezpośrednio na problemy z użyciem nożyczek, noża, śrubokręta, problemy z szyciem i wieloma innymi czynnościami, które dorosłemu człowiekowi w życiu mogą okazać się niezbędne. Podczas zajęć informujemy rodziców lub kursantów o zauważonym problemie i – za zgodą – prowadzimy elementy terapii ręki w trakcie zajęć bez dodatkowych opłat.
ĆWICZENIA SENSORYCZNE_
Pracujemy ze zmysłami, „patrząc” na świat również poprzez dotyk, węch czy słuch. Efektem, szczególnie obserwacji dotykowych, są dużo lepiej odwzorowane przedmioty, niż te, na które kursanci patrzyli. Jest to niezbity dowód na to, że choć patrzymy- to wzrokiem odbieramy przestrzeń dużo mniej intensywnie niż pozostałymi zmysłami. Podczas ćwiczeń młodzież z zaskoczeniem odkrywa, że stalowa noga od stołu jest zimna i gładka, a drewniane krzesło cieplejsze, bardziej szorstkie o w dotyku. Dopiero po serii takich ćwiczeń, po zrozumieniu właściwości pewnych materiałów, okazuje się że zadania, których kursanci nie byli w stanie narysować wcześniej, rysują się same.
PRACA Z EMOCJAMI_
Poprzez sztukę pokonujemy życiowe lęki- przed popełnianiem błędów, porażką czy wstydem. Uczymy się odnajdywania i wyrażania własnych emocji ora wydobywania z błędów i porażek- pozytywów, mocnych stron, nie tylko w trakcie tworzenia sztuki, ale również w całym przyszłym życiu.
WYKŁADY_
W trakcie naszych zajęć prowadzimy krótkie wykłady na temat zasad kompozycji wykorzystywanych podczas ćwiczeń, ale też historii sztuki i architektury, sztuki współczesnej, podstaw projektowania architektonicznego i graficznego, tworzenia kompozycji przestrzennych i innych dziecin artystycznych.
DIGITAL PAINTING_
Po opanowaniu podstaw rysunku i malarstwa kursanci mają możliwość rysunku na tabletach graficznych ekranowych z wykorzystaniem programów Adobe Photoshop, Corel Draw, Auto-Cad, czy Sketch-Up oraz tworzenia animacji i filmów.
BEZPŁATNE KONSULTACJE INTERNETOWE_
Każdy uczestnik kursu ma możliwość z korzystania z internetowych konsultacji prac. Aby skorzystać z konsultacji należy przesłać fotkę pracy i czekać na odpowiedź :) Wykorzystując tę możliwość podczas choroby czy wyjazdu kursant nie traci materiału, a odrobienie zaległych zajęć może wykorzystać na przerobienie dodatkowych tematów.