TECHNIKI MALARSKIE
Eksperymentujemy z różnymi technikami twórczego wyrazu, odtwarzając dzieła Wielkich Twórców różnych epok, poszukując tym samym własnej, niepowtarzalnej ścieżki rozwoju.
Kurs malarstwa akrylowego dla hobbystów oraz osób przygotowujących się na ASP lub do liceów plastycznych.
Jeśli nie wiesz jak zacząć przygodę z malarstwem lub już malujesz, ale nie jesteś zadowolony z efektów swojej pracy- są to zajęcia dla Ciebie! Naukę malarstwa rozpoczynamy od odtwarzania dzieł wielkich mistrzów. Dzięki temu nauczymy się tworzyć w swych pracach dokładnie takie efekty, jakie postawimy sobie za cel.
Nauczymy się komponować barwy, tworzyć odpowiednie faktury, operować kompozycją, walorem, proporcją… Następnie nauczymy się tworzyć oryginalne dzieła z martwej natury oraz z wyobraźni.
Zapraszamy dzieci od 8 roku życia, młodzież i dorosłych – zarówno osoby, które malują i chcą dopracować swój malarski kunszt, jak i osoby początkujące w każdy poniedziałek w godz. 17.00-20.00. Zajęcia odbywają się na dwóch salach, poziom i zakres zajęć dostosowujemy indywidualnie do wymagań i wieku kursanta.
Zajęcia odbywają się 1x w tygodniu i trwają 3 godziny zegarowe. Materiały potrzebne do zajęć: farby, podobrazia/płyty malarskie i pędzle kursanci zapewniają we własnym zakresie. W naszej pracowni istnieje możliwość zakupu ww materiałów.
Eksperymentujemy z różnymi technikami twórczego wyrazu, odtwarzając dzieła Wielkich Twórców różnych epok, poszukując tym samym własnej, niepowtarzalnej ścieżki rozwoju.
Umiejętności malarskie w zakresie martwej natury są podstawą na egzaminach do Liceów Plastycznych, na Uniwersytety Artystyczne oraz Akademie Sztuk Pięknych. Martwa natura oddaje piękno materialnego świata, pokazując wrażliwość autora na postrzeganie rzeczywistości, ale też jego umiejętności techniczne w zakresie odzwierciedlania skali, światła, materiałów i barw.
Proces twórczy jest często dużo ważniejszy niż dzieło samo w sobie. Dlatego nie zawsze dążymy do tego, by stworzyć dzieło doskonałe, skończone i zrozumiałe. Często skupiamy się w twórczości na eksponowaniu procesu twórczego, idei, konceptu, na ukazaniu emocji, na braku dosłowności.
W nauczaniu stawiamy na dążenie do samodzielnego, kreatywnego, nieszablonowego myślenia, gdzie twórczość jest wyrażeniem uczuć, myśli i pomysłów, a nie tworzeniem ładnych obrazków zgodnych z oczekiwaniami innych.
Pracujemy ze zmysłami, „patrząc” na świat również poprzez dotyk, węch czy słuch. Efektem, szczególnie obserwacji dotykowych, są dużo lepiej odwzorowane przedmioty, niż te, na które kursanci patrzyli. Jest to niezbity dowód na to, że choć patrzymy- to wzrokiem odbieramy przestrzeń dużo mniej intensywnie niż pozostałymi zmysłami. Podczas ćwiczeń młodzież z zaskoczeniem odkrywa, że stalowa noga od stołu jest zimna i gładka, a drewniane krzesło cieplejsze, bardziej szorstkie o w dotyku. Dopiero po serii takich ćwiczeń, po zrozumieniu właściwości pewnych materiałów, okazuje się że zadania, których kursanci nie byli w stanie narysować wcześniej, malują się same.
Poprzez sztukę pokonujemy życiowe lęki- przed popełnianiem błędów, porażką czy wstydem. Uczymy się odnajdywania i wyrażania własnych emocji ora wydobywania z błędów i porażek- pozytywów, mocnych stron, nie tylko w trakcie tworzenia sztuki, ale również w całym przyszłym życiu.